Kondycja i Sport

Zawodowi sportowcy i wszyscy amatorzy sportu, doskonale wiedzą ile wysiłku i energii potrzeba, by perfekcyjnie wykonać nawet wyglądające na proste, ruchy i ćwiczenia.
Poza odpowiednim doborem treningów, strojów i obuwia, tak samo ważne stało się odpowiednie dostarczenie organizmowi energii oraz składników odżywczych. Przy wytężonej pracy – regularnych treningach, organizm sportowca potrzebuje od 5-6 małych, ale treściwych posiłków.

Każdy z dietetyków ma odmienne zdanie na temat odżywiania podczas uprawiania sportu, jednak bezsprzecznie ważna jest jakość tego, co spożywamy.
Bezwartościowe jedzenie bardziej może nam zaszkodzić niż pomóc. Równie ważne są przyjmowane płyny, tak potrzebne każdemu, kto próbuje swoich sił w sporcie. Żywa woda i żywe jedzenie – to wszystko spowoduje, że organizm jest silny i wytrwały, a także dokonuje samoleczenia.
Tylko gdzie szukać takiego jedzenia?
W badaniach prowadzonych od 1985 roku naukowcy sprawdzają ilość wartości odżywczych w warzywach i owocach, do których mamy codzienny dostęp. Wyniki są przerażające. Blisko 70% spadła ilość witamin i mikroelementów w jedzeniu! Rozwiązaniem może być zielona żywność będąca pomostem między cywilizacją a naturą.

Napoje.
Ze względu na szybką utratę płynów wraz z potem (zwłaszcza latem, gdy temperatura przekracza 20 stopni) sportowcy powinni regularnie uzupełniać płyny. Wraz z potem przy intensywnym treningu z organizmu ucieka około 2l na godzinę. Pragnienie zaś jest ostatecznym sygnałem organizmu o znacznym odwodnieniu. Pamiętać należy, że nie tylko dla zbilansowania niezbędnych do pracy organizmu elektrolitów, potrzebna jest woda. Każda komórka ciała wymaga wody do prawidłowego funkcjonowania, procesów odbudowy i regeneracji, a tym bardziej organy i mięśnie.
Sportowiec powinien wypijać około 1-2 szklanki wody przed treningiem, a w trakcie pić, co 10-15 minut. Po zakończeniu treningu należy także uzupełnić płyny, pijać około 500 ml na każdy 0.5 kg ciała. Płyny to nie tylko woda. Wraz z potem organizm traci niezbędne elektrolity, a woda nie do końca może zapewnić ich odpowiednią ilość, dlatego warto dołączyć także napoje izotoniczne. Nie wszystkie jednak są odpowiednie, a większość z nich to syntetycznie wytwarzane, kolorowe pełne barwników i konserwantów płyny. Przy wyborze napojów należy kierować się także ilością cukru. Najszybciej przyswajane, to takie, których stężenie cukru nie przekracza od 6-8%. Warto sięgnąć po naturalne napoje, soki i czystą chemicznie wodę, które doskonale gaszą pragnienie, ale także dostarczają organizmowi potrzebnych składników mineralnych i żywych enzymów.

Jednym z takich produktów jest wyciskany z trawy jęczmiennej sok. Dostępny jest na rynku także proszek z soku jęczmiennego. UWAGA!!! Podróbki w postaci siana z jęczmienia czy mielonej trawy jęczmiennej dostępne są w niskich cenach nawet w sklepach ze zdrową żywnością i aptekach – sprawdź czym się różnią i dlaczego podróbki są szkodliwe dla zdrowia LINK

powrót TUTAJ