Wstęp do ćwiczeń oddechowych

Oddech

Ilość wdechów i wydechów w naszym życiu jest równa. Rozpoczynamy je z pierwszym wdechem i kończymy tą podróż z ostatnim wydechem. Pomiędzy nimi są miliardy oddechów, które w różnoraki sposób oddziałują na nasze życie. Oddech ma wpływ na wszystkie funkcje zachodzące w naszym organizmie. Oddychanie wiąże nas z życiem i światem. Włączenie świadomości do tego pozornie niedostrzegalnego procesu pozytywnie wpływa zarówno na świat materii, jak i ducha. W serii ćwiczeń oddechowych odkryjesz wzajemne powiązania pomiędzy ciałem a świadomością i swoim samopoczuciem – zarówno tym fizycznym jak i emocjonalnym.

Oddech kontroluje ciało, zaś ciało kontroluje oddech.  Kiedy włączymy do tego procesu świadomość, oddech zacznie nam pomagać we wszystkich życiowych sytuacjach.

Czy wiesz że:

– tlen zajmuje w medycynie najważniejsze miejsce?

– nasz umysł zużywa  80% wdychanego wraz z powietrzem tlenu?

– podczas długiego, głębokiego wdechu pobierasz sześć do dziesięciu razy więcej powietrza niż przy normalnym, czyli płytkim?

– około 70% wszystkich zbędnych dla ciała substancji usuwamy podczas oddechu. Pozostałe 20% wydalamy przez skórę, a tylko 10% przez układ wydalniczy w postaci odchodów.

Nasz oddech może wyzwalać potężną energię. Sama tego doznałam, a wraz ze mną wielu moich klientów. Jeśli masz problemy z medytacją, ze skupieniem uwagi, z relaksem, ze snem – z pewnością nie oddychasz świadomie.

Zatem zapraszam do pierwszego z ćwiczeń oddechowych. Zacznij już teraz.  Zaczniemy od najprostszych, w każdym tygodniu dołączając kolejne. Nie będą one wymagające, mimo to poświęć każdemu z nich maksimum uwagi. Powtarzaj tak często, jak uznasz za stosowne i bądź przy tym regularny. Wprowadzisz w ten sposób do swojego życia bardzo korzystny nawyk i zaczniesz oddychać świadomie każdego dnia. Już minuta dziennie robi różnicę. Trzy poprawiają samopoczucie. 10 minut dziennie zmienia komfort życia. Uczy uważności, pozwala na skuteczna medytację i używanie technik kwantowych, wchodzenie w pole serca i zarządzanie własna energią. Warto? Sprawdź jak to działa. Nie potrzebujesz niczego, poza swoją wolą, ciekawością i zaangażowaniem. Jeśli to dla Ciebie zbyt dużo, nie wysilaj się. Malkontentów zapraszam do dalszego oglądania dzienników i seriali telewizyjnych oraz do narzekania na życie w innym towarzystwie niż moje.

Chcesz ruszyć do przodu i zmienić to co Ci doskwiera? Zacznij od minuty świadomego oddechu dziennie. Potem zwiększaj dawkę, a następnie wprowadzaj dalsze zmiany w swoim życiu. Oddech Cię na nie przygotuje. I koniecznie napisz do mnie, jak pięknie pachnie powietrze w Twoim nowym życiu!

Ćwiczenia przeze mnie udostępniane zostały zaczerpnięte z publikacji „Techniki Oddychania – techniki wydłużające oddech i życie” Markusa Schirnera lub/i z tradycji jogi wg. metody Sivanandana  i są przeze mnie wielokrotnie wypróbowane.